Joanna Hrycyk-Januszewska


Sekretarz zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu, a w szczególności:

  1. współdziała z Radą i jej komisjami w sprawach wynikających z inicjatywy uchwałodawczej Wójta,
  2. reprezentuje Urząd wobec kontroli zewnętrznej,
  3. nadzoruje gospodarowanie mieniem Gminy użytkowanym przez Urząd,
  4. podejmuje przedsięwzięcia w celu promocji Gminy w kraju i poza jego granicami, poprzez:
    • tworzenie bazy informacyjnej o Gminie, przygotowywanie wydawnictw i imprez promujących Gminę,
    • rozwijanie kontaktów z innymi gminami i organizacjami,
    • organizowanie pobytu zaproszonych gości, 
  5. realizuje zadania związane z funkcją reprezentowania Gminy w imieniu Wójta oraz wykonuje zadania powierzone przez Wójta w zakresie kontaktów z organizacjami samorządowymi i gminami,
  6. nadzoruje załatwianie indywidualnych spraw klientów, w tym skarg i wniosków,
  7. przyjmuje ustne oświadczenia ostatniej woli spadkodawcy,
  8. współdziała z Zespołem radców prawnych w zakresie obsługi prawnej Urzędu,
  9. koordynuje prace związane z przeprowadzeniem wyborów prezydenckich, parlamentarnych, samorządowych i referendów,
  10. realizuje, z upoważnienia Wójta, zadania z zakresu zapewnienia właściwej organizacji pracy Urzędu oraz realizowania polityki zarządzania zasobami ludzkimi,
  11. wydaje, z upoważnienia Wójta, decyzje w zakresie określonym w upoważnieniu,
  12. doskonali metody zarządzania Urzędem, koordynuje i nadzoruje wdrażanie systemów zarządzania,
  13. koordynuje wykonywanie zadań wynikających z aktów prawnych organów Gminy,
  14. dokonuje, z upoważnienia Wójta i w jego imieniu, czynności prawnych w zakresie stosunku pracy, nawiązanego na podstawie umowy o pracę,
  15. koordynuje i nadzoruje organizację pracy Urzędu i zapewnia odpowiednie warunki działania Rady, kierownictwa oraz komórek organizacyjnych,
  16. monitoruje sposób załatwiania indywidualnych spraw w Urzędzie,
  17. na bieżąco analizuje sytuację kadrową Urzędu,
  18. koordynuje sprawy kadrowe pracowników Urzędu oraz sprawy osobowe kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  19. gospodaruje etatami i funduszem wynagrodzeń osobowych w Urzędzie,
  20. opracowuje i aktualizuje regulamin organizacyjny oraz inne akty normujące porządek pracy w Urzędzie,
  21. wykonuje zadania koordynujące w stosunku do komórek organizacyjnych oraz gminnych jednostek organizacyjnych, w zakresie niezbędnym do prawidłowej realizacji przez Gminę zadań określonych przepisami prawa, uchwałami Rady Gminy i zarządzeniami Wójta,
  22. nadzoruje obsługę klientów i załatwianie indywidualnych spraw w zakresie ewidencji ludności i dowodów osobistych,
  23. kontroluje przestrzeganie porządku i dyscypliny pracy,
  24. udziela pracownikom kar porządkowych,
  25. wykonuje funkcje zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych,
  26. koordynuje pracami remontowymi w Urzędzie i zakupem środków trwałych,
  27. organizuje system kontroli wewnętrznej w Urzędzie,
  28. prowadzi sprawy związane z informatyzacją Urzędu,
  29. koordynuje działania instytucji kultury,
  30. koordynuje działania w zakresie opieki zdrowotnej na terenie Gminy,
  31. współpracuje z organem nadzoru pedagogicznego oraz innymi instytucjami w zakresie realizacji zadań oświatowych,
  32. kontroluje realizację obowiązku szkolnego i obowiązku nauki,
  33. prowadzi sprawy wynikających ze współpracy z instytucjami kultury, służby zdrowia, oraz bezpieczeństwa,
  34. realizuje zadania wynikających z programu współpracy z organizacjami pozarządowymi,
  35. wykonuje inne zadania na polecenie lub z upoważnienia Wójta.

Sekretarz sprawuje nadzór nad:

  1. Referatem Ogólnym i Spraw Obywatelskich (SO)
  2. Samodzielnymi stanowiskami:
  • kierownik kancelarii tajnej (KT),
  • ds. kadr (SKD),
  • ds. ochrony p. poż. (P.POŻ)