obraz na stronie Nowe autobusy komunikacji miejskiej dla Wrocławia i Wiszni Małej

Już niebawem mieszkańcy naszej gminy korzystający z linii autobusowej w relacji Psary, Szymanów, Krzyżanowice – Dworzec Nadodrze nr 908 oraz w relacji Krzyżanowice – Kromera nr 930 będą podróżować nowoczesnymi autobusami.

Dzisiaj wójt Jakub Bronowicki uczestniczył w prezentacji nowych pojazdów, która odbyła się na parkingu przy Stadionie Wrocław.

Miasto Wrocław w ramach współpracy z Gminami Aglomeracji Wrocławskiej organizuje publiczny transport zbiorowy na tzw. liniach strefowych. Na potrzeby obsługi dwóch linii łączących Wrocław Gminę Wisznia Mała (908 i 930) operator tj. Dolnośląskie Linie Autobusowe, nabył siedem fabrycznie nowych autobusów miejskich marki Mercedes-Benz.

Autobusy Mercedes-Benz Conecto wyposażone są w silniki spełniające normy emisji spalin Euro 6D, zostały one dodatkowo wyposażone w moduły rekuperacji co przekłada się na niższe zużycie paliwa a dzięki temu zmniejszenie emisji spalin do atmosfery.

W zakresie udogodnień oraz dostępności autobusów dla pasażerów, przewidziano ładowarki USB dla urządzeń mobilnych      i przyciski wewnętrzne oraz zewnętrzne posiadające opisy w języku Braille’a.

Wewnątrz znajduje się również monitor LCD wyświetlający, poza znanymi pasażerom komunikacji miejskiej we Wrocławiu informacjami, również dostępne przesiadki na inne linie komunikacji miejskiej i strefowej. Na monitorze wyświetlany jest również numer linii w barwach nawiązujących do herbu Gminy Wisznia Mała.

Dostarczone pojazdy są w pełni klimatyzowane. Zapewniają sprawą i szybką wymianę świeżego powietrza we wnętrzu pojazdu - w zależności od pory roku co dwie/cztery minuty. Powietrze to nie miesza się z powietrzem kabiny kierowcy, co jest rozwiązaniem zapewniającym bezpieczną podróż w czasie COVID-19.

Są to pierwsze we Wrocławiu i wraz z Jaworem pierwsze w Polsce autobusy wyposażone w fabryczny system bezpieczeństwa firmy Mercedes-Benz o nazwie Sideguard Assist. Jeśli w bocznej strefie monitorowanej zidentyfikowany zostanie poruszający się obiekt, informacja zostanie przekazana kierowcy w sposób wizualny. Kontrolka w słupku po stronie drzwi intuicyjnie zwróci uwagę kierowcy na sytuację mającą miejsce obok jego pojazdu. Jeśli czujniki dostrzegą ryzyko kolizji, pojawi się dodatkowe ostrzeżenie wizualne w postaci czerwonej diody LED w kształcie trójkąta wraz z dodatkowym ostrzeżeniem odczuwalnym jako „wibracje” w fotelu kierowcy. Asystent może rozróżniać obiekty ruchome i nieruchome, oparty jest na technologii radarowej, zapewniając najlepsze możliwe bezpieczeństwo, szczególnie w warunkach pogorszonej widzialności – na przykład w nocy, o zmierzchu lub we mgle. Powyższy system zaproponowany przez przewoźnika i producenta autobusów w powyższym postępowaniu będzie wymagany w kolejnych postępowaniach prowadzonych przez Wydział Transportu UM Wrocławia.

Autobusy zostały wyposażone na życzenie operatora w alkomaty wykrywające obecność alkoholu w wydychanym powietrzu. Alkomat, połączony z układem zapłonowym silnika, zatem zanim kierowca uruchomi pojazd, musi najpierw sprawdzić stan trzeźwości.